De Nieuwe Yogaschool Online

Nadi Shodana | Johan Noorloos

Asanatechniek

Video: Zonnegroet A met Moena de Jong

De Yoga Zonnegroet, in het Sanskriet ook wel Surya Namaskar genoemd, wordt van origine ‘s morgens beoefend tijdens het opkomen van de zon. Je begint de dag energiek, je voelt je hierdoor erg goed.

De Yoga Zonnegroet, in het Sanskriet ook wel Surya Namaskar genoemd, wordt van origine ‘s morgens beoefend tijdens het opkomen van de zon. Je begint de dag energiek, je voelt je hierdoor erg goed.

De Yoga Zonnegroet is vooral bedoeld om de Yogales of de dag goed te beginnen. Je zou het ook een warming-up kunnen noemen. Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie.

De Yoga Zonnegroet zorgt voor een goede doorstroming van de energie door het lichaam. Je Chakra’s worden op een positieve manier geopend. Dit energiecentrum bevindt zich op verschillende punten langs het ruggenmerg van het stuitbeen richting de kruin.

De Yoga Zonnegroet, in het Sanskriet ook wel Surya Namaskar genoemd, wordt van origine ‘s morgens beoefend tijdens het opkomen van de zon. Je begint de dag energiek, je voelt je hierdoor erg goed.

“Je Chakra’s worden op een positieve manier geopend.”

Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie. De Yoga Zonnegroet zorgt voor een goede doorstroming van de energie door het lichaam.

De Yoga Zonnegroet
(Surya Namaskar)

De Yoga Zonnegroet, in het Sanskriet ook wel Surya Namaskar genoemd, wordt van origine ‘s morgens beoefend tijdens het opkomen van de zon. Je begint de dag energiek, je voelt je hierdoor erg goed. De Yoga Zonnegroet is vooral bedoeld om de Yogales of de dag goed te beginnen. Je zou het ook een warming-up kunnen noemen.

Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie. De Yoga Zonnegroet zorgt voor een goede doorstroming van de energie door het lichaam.

“Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie.”

Je Chakra’s worden op een positieve manier geopend. Dit energiecentrum bevindt zich op verschillende punten langs het ruggenmerg van het stuitbeen richting de kruin.

Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie. De Yoga Zonnegroet zorgt voor een goede doorstroming van de energie door het lichaam. Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie. De Yoga Zonnegroet zorgt voor een goede doorstroming van de energie door het lichaam.

De Yoga Zonnegroet, in het Sanskriet ook wel Surya Namaskar genoemd, wordt van origine ‘s morgens beoefend tijdens het opkomen van de zon. Je begint de dag energiek, je voelt je hierdoor erg goed.
De Yoga Zonnegroet is vooral bedoeld om de Yogales of de dag goed te beginnen. Je zou het ook een warming-up kunnen noemen. Dit betekent echter niet dat je de houdingen in een rap tempo afwerkt. Deze serie vraagt, net als de andere series en Yoga houdingen om volledige controle en concentratie. 1. De Yoga Zonnegroet zorgt voor een goede doorstroming van de energie door het lichaam. Je Chakra’s worden op een positieve manier geopend. Dit energiecentrum bevindt zich op verschillende punten langs het ruggenmerg van het stuitbeen richting de kruin. 2. Je wordt flexibeler, omdat je tijdens de beoefening je spieren rekt. Het zenuwstelsel en het spierstelsel worden aangesproken. 3. Je kunt de Yoga Zonnegroet op een vloeiende manier uitvoeren, waarbij de ademhaling (Pranayama) de houdingen leidt. Je spant je bij de houdingen en de inademing in, maar bij de uitademing in de houding ontspan je. De ademhaling wordt ruimer, dieper en goed gereguleerd. Je kunt de oefeningen ook statisch uitvoeren. Dan houd je de houdingen iets langer vast, terwijl je rustig doorademt. akjsdnaskjdhsad

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.